Tuesday, December 22, 2009

terlalu lama aku menanti.........



terlalu lama dol aku tunggu...
penat je menunggu...
huhu...

tulisan ni ditulis untuk memuaskan hati serta memadahkan kate untuk mengurangkan pemikiran terhadap benda tu...

benda ape fadhli oii...
pasal projek futsal...

projek yang da jauh tersasar dari planning asal...
nape?
sebab terlalu banyak delay dari tempat yang xspatutnya...

ceritera bermula..
selepas tanah aku tukar milik,buat la permohonan untuk tukar syarat penggunaan tanah..
dari padi kepada bangunan komersial...

tukar dari hasil RM3.00 kepada hasil tanah RM300.00..
xpe la..janji aku buat ikut saluran...

pastunya punya la lambat proses nya..
benda yang spatutnya settle dalam sebulan..tapi da makan masa sampai 4 bulan...

lamanya...
4 bulan?
adui...
4 bulan ni panjang la..

nape leh jadi panjang?
pengurusan pej tan kot...
nk siap kertas keje...
kna tanda tangan timb la...
pastu check sana,check sini...
penat la macam ni...

now tanah da lulus utk ditukar syarat...
tapi kna send kat PTG plak...
PTG ambik masa 2 bulan...
nak kena sign EXCO...

ape da...
melambatkan perkembangan ekonomi org..
cepat2kan la...
nape melambatkan proses...

adakah kerana aku xpernah "hulur"?
ataupun bg "hadiah"?

please la people...
percepatkan proses...
jangan buat org hilang respect kat korang...

ari khamis ni (24/12/2009)
aku nak jumpa ngan pelukis plan...
aku nk suruh die lukis dan submit ke Majlis Daerah Tumpat..
untuk dapatkan kebenaran membina...
jangan la korang jugak reject permohonan aku...
sbb aku nk mengembangkan ekonomi masyarakat bendang luas...


byk plan utk memasyarakat dan mempelbagaikan segala macam ekonomi...
tapi "korang" jugak melambatkan ekonomi tu...

aku da wat macam2 utk mempercepatkan segala macam karenah birokrasi...

1MALAYSIA,
RAKYAT DIDAHULUKAN...
PENCAPAIAN DIUTAMAKAN...

slogan tinggal slogan..

p/s:sekelumit rasa dihamburkan dilaman blog hanya utk mengurangkan stress..huhu..

No comments:

Post a Comment