Sunday, December 13, 2009

satu kisah untuk di story...

my 1st love...
actually cerita ni bkan untuk aku kenang...
tapi aku rasa aku kna kongsi sbb ramai yang tak tau pasal kisah aku..
bukan kisah untuk aku kenang sbb aku bahagia dengan SITI SARAH...

well,1st aku start couple ngan NIK AMALINA MAZMIN pada 31/07/2005..
aku ingat lagi sbb aku bagi hadiah mug yang ada bear kat dalam tu...
start couple just 1 hari before birthday dia..

kami couple mcm couple2 lain..bersenda gurau...
sms..
mms..
call..
even jarang2 sbb aku masa tu student..mmg cikai dari segi duit...

kalo org tanya aku ape perasaan aku pada masa tu..
aku jawab bahagia..
happy...
gembira...
kuat...

tapi benda tu sekejap..
selama setahun stengah aku melayarkan bahtera cinta ngan nik amalina..
aku panggil die "baby" sbb aku rasa tu panggilan paling manja utk die...

bermula kisah duka aku bila aku dapat result STPM..
aku dapat lihat,dia makin menjauhkan diri dari aku...
maybe dia anggap aku adalah manusia yang gagal...
gagal dalam pelajaran...
x mampu nak bagi kemewahan kat die...

then...
satu hari, die sms..mintak supaya kami berjauhan selama 2 minggu...
alasannya?
nak tgk sejauh mana die rindu aku...
sejauh mana dia akan merindui aku...
terima..terima walaupun berat hati nak melepaskannya...

sepanjang tempoh 2 minggu tu aku x buat sebarang persiapan untuk berpisah...
aku masih mengharapkan akan ada sinar di hujung sana..

namun selepas 2 minggu berlaku..
ape yg dijangka nyata meleset...
aku dapat msj sebaliknya......
dia mintak putus...
atas alasan nk study for her university subject...

aku jadi xkeruan..
bagai nak gila jadinya..
aku menangis bagai nk putus nyawa..
memikirkan sesuatu yg xterlintas di fikiran..

lagu yang sesuai utk aku waktu tu is lagu dari zamree...sendiri kesepian..
lirik dia lebih kurang camni...

Di saat gundah membeku
Terpaut di dadaku menyebakkan kalbu
Kesepian yang mencengkam
Membangkitkan rinduku padamu kasihku

Masih terbayang di ruang mataku
Kala engkau membelai mesra rambutku
Airmatamu membasahi wajahku
Kau ucapkan resah sendumu
Mengiringi langkah kepergianmu

Gemercik air pancuran mengusik kesyahduan
Musnahlah kenangan
Apakah ini suratan yang telah ditakdirkan
Sendiri kesepian


clash..
sesuatu yang aku rase xmampu aku nk hadapi..
sesuatu yang bg aku amat jauh utk aku kecapi...

selepas die mintak putus,aku drive kete menghala ke satu arah yg aku sendiri xpasti..
aleh2 aku sampai kt setiu...

pastu pada 16/05/2007
aku ajak die keluar...
aku bawak die sbb aku nak tau nape dia buat camtu kat aku..
die mmg dingin..
and aku mmg betul2 terasa hati...

setiap kali family aku buat majlis...
sedara mara mesti tanya mana KAU..
perkara ni buat aku tension..
mereka tunggu kau sbb aku mmg selalu bawak kau balik umah..
aku serius nk kat kau..
tapi kau main2 dgn aku..

kekecewaan aku menyebabkan aku melihat perempuan lain sama macam aku tgk tiang lampu...
kau bunuh perasaan aku terhadap wanita..

tapi mesti kau kata..
kau xsalah..
ya..mmg aku salah..
aku salah sbb aku terlalu syg kau..
kau bukan untuk aku syg..
kau bukan untuk aku...
aku doakan kau hepi je..

nik, aku nak kau tau,aku mmg terasa hati ngan kau...

tapi now aku bersyukur sbb aku dapat insan yang lagi jauh ada sifat kewanitaan dan mempunyai kasih sayang yang tinggi...

aku syukur sbb aku terlepas cintamu untuk dikurniakan kasih dari Siti Sarah..

lyrik yang sesuai and antara aku ngan sarah now is from jason mraz..you and i both..


Was it you who spoke the words that things would happen but not to me
Oh things are gonna happen naturally
Oh taking your advice I'm looking on the bright side
And balancing the whole thing
But often times those words get tangled up in lines
And the bright lights turn to night
Until the dawn it brings
Another day to sing about the magic that was you and me

Cause you and I both loved
What you and I spoke of
And others just read of
Others only read of the love, the love that I love.

See I'm all about them words
Over numbers, unencumbered numbered words
Hundreds of pages, pages, pages forwards
More words then I had ever heard and I feel so alive

You and I, you and I
Not so little you and I anymore
And with this silence brings a moral story
More importantly evolving is the glory of a boy

Cause you and I both loved
What you and I spoke of
And others just dream of
And if you could see me now
Well I'm almost finally out of
I'm finally out of
Finally deedeedeedee
Well I'm almost finally, finally
Well I'm free, oh, I'm free

And it's okay if you have go away
Oh just remember the telephone works both ways
And if I never ever hear them ring
If nothing else I'll think the bells inside
Have finally found you someone else and that's okay
Cause I'll remember everything you sang

Cause you and I both loved what you and I spoke of
and others just read of and if you could see now
well I'm almost finally out of.
I'm finally out of, finally, deedeeededede
well I'm almost finally, finally, finally out of words.



p/s:ni hanya untuk dikongsi bukan diingati...im in happy mood right now

......................................................................................................................................

No comments:

Post a Comment