Thursday, February 24, 2011

Lagu Yg Menaikkan Semangat Saya

Assalamualaikum..;)
salam pada yg sudi membaca,pertama-tamanya saya doakan supaya kita diberi nikmat Iman dan Islam dr Rabb..

Mcm yg saya plan,saya akan coretkan sedikit pasal lagu2 yg saya dengar tika mana saya perlukan internal motivation..;) wah,mcm pe tah kan?xpe,silalah menyampah jika anda rase coretan saya ni menyampahkan hidup anda..;)

saya,stiap pagi akan bukak laptop ataupun phone saya,saya akan pasang lagu ni. saya pun tak tahu tahun bila lagu ni dicipta. namun saya sangat menggemari liriknya.. memang sangat memotivasikan saya..;)

kemudian muncul pula penyanyi yg saya rase ramai minat..Maher zain..lagu yg bertajuk Insya Allah..jugak lagu ni memotivasikan saya..;) tambah pulak kuar yang versi bahasa malaysia.. lirik dalam versi english dan bahasa malaysia benar2 membantu..xpercaya dengarlah..;)

ok la,dua lagu,satu malaysia artis,satu lagi arab..how about english song?saya suka dengar lagu ni..;) lagu dari miley cyrus..the climb..best sgt..saya rasa saya berada dlm lagu ni..;) liriknya,seperti biasa memotivasikan saya..nama tajuk entry ni pun mcm tu kan..hihi..xpe lah..layan aje..;)

Malay dah,Arab pun da,english jugak dah...:)

kalo parti plak..lagu yg menaikkan semangat jihad adalah lagu ni..;) dari shoutul amal..setiap kali ada program parti,lagu ni yg dilaungkan..;) beramal,beramal..amal kerana Allah..
Lagu tema Pas jugak saya suka..;)maklum la,kita org pas..xkan nak minat lagu umno plak kan?mmg bangang la..hehe..Lagu Pas ni kalo sapa yg belum dengar,boleh klik disini..;)

saya yakin,hanya diri kita yang mampu membakar semangat..seperti biasa,kita akan dikelilingi oleh dua golongan..golongan yang menyokong kita,dan golongan yg tidak akan menyokong kita. dua2 bermanfaat sebenarnya..sebagai check and balance dalam hidup kita..;) namun tanpa yakin pada diri,sebenarnya kita tak kemana. saya jugak ada beberapa individu yang tak mahu tengok kita senang pun.. walau sekejap..walau dalam situaisi mana pun..tapi biarlah..asalkan kaki kita kuat berpijak disitu..

ayah selalu berpesan..walau seribu orang syg,tp Allah benci,apalah gunanya. walau seribu org benci,tp Allah xbenci..itu lg baik..:) dan yg lebih baik,Allah syg,manusia juga syg..;)

cukup dulu entry kali ni..;) saya sgt rajin sehari dua ni..;) maaf jika blog saya menyibuk di minda anda..saya hanya memungkinkan untuk jari berceloteh..;)

3 comments:

  1. Ko suka ek suara anuar zain nie?

    Aku x suka dia la...huhu

    ReplyDelete
  2. anuar zain mana?haha..aku pun xminat..faizal tahir weh..

    ReplyDelete
  3. lagu berunsur nasyid dari indonesia pon boleh jugak buat naikkan semangat :)

    ReplyDelete