Sunday, January 31, 2010

K.E.C.E.W.A

salam..

agak lambat sebenarnya menintakan kalimah..masa mengongkong perjalanan jari untuk berbicara..setelah suara seakan 'hilang' dari kerongkong..bermula dari kisah satu petang yang sedikit sebanyak mengubah lanskap perjalanan hubungan 2 hala diantara saya dan anak jiran saya..setelah seakan 'dibangkitkan secara tidak sopan' dari keindahan mimpi dalam kehidupan yang cukup sempurna..saya berfikir..adakah akan saya coret segala-galanya?YA..akan saya coret kan satu persatu..kerana ni sajalah jalan untuk saya rasa segala penjelasan boleh dialirkan..mungkin akan ada pihak yang mempersoalkan akan hal mencoretkan sesuatu seperti ini tidak akan menjamin apa2..adakah org itu akan baca?saya mengambil sikap tidak peduli sekiranya beliau tak membaca..kerana org yang membaca,kategorinya cerdik..beliau,saya sifatkan sebagai kurang cerdik dari segi tindakannya..mengapa beliau,tidak datang kepada saya dan bertanyakan hal sebenar?kenapa menyebarkan fitnah di kedai-kedai kopi?tergamaknya beliau mengambil pendekatan sedemikian?menyebarkan fitnah dengan mengatakan kepada saya bahawa saya bergambar dengan anak cikgu nawi,siti hajar..pakai baju warna hijau..

fitnah..ini semua fitnah...
2 fakta fitnah yang membuatkan saya amat KECEWA..
ingin saya jelaskan disini..
fakta sebenar..

SAYA TIDAK PERNAH DALAM KEADAAN SEDAR ATAU TIDAK SEDAR, BERGAMBAR DENGAN SITI HAJAR MAT NAWI..
DAN SAYA MEMOHON MAAF SECARA TERBUKA KEPADA SITI HAJAR KERANA TELAH TERPALIT DALAM PALITAN 'LUMPUR' ORG YANG TIDAK BERTANGGUNGJAWAB..


kesian hajar,dia baru umur 16 tahun,tapi orang yang menyebarkan fitnah itu tidak memikirkan bagaimana hajar dan keluarganya hadapi..
secara terus terang,saya memang agak terkilan dan segan dengan Cikgu Nawi dan keluarganya.maruah kami telah diperdagangkan dengan nilai sebuah mulut yang tidak bertapis..

dulu,saya masih ingat...

disaat saya didatangi oleh seorang AJK Masjid untuk memohon sumbangan Karpet dari YB ADUN..kemudian saya cuba mengambil tanggungjawab memantapkan "berat sama dipikul,ringan sama dijinjing.." saya terus merangka satu 'plan' bagaimana kita,sebagai masyarakat teramai untuk sama-sama berganding bahu menukar karpet masjid..dengan kaedah 1 lot RM30.00,saya memulakan usaha berkenaan..xsampai beberapa ketika,ismail sms ingin saya pulangkan kembali wang yang beliau sumbangkan..kerana katanya saya makan duit tersebut..FITNAH..fitnah dari seorang hamba Allah yang pada saya nampak warak la..sebab hadir ke majlis2 ilmu di masjid..kurang enak tindakan nya memfitnah saya..kerana saya tak makan duit karpet..saya sedih..kecewa..sampai sekarang beliau tidak datang memohon maaf kepada saya..

saya difitnah lagi.....kali ni dengan hajar...saya mengaku ada mengambil gambar dengan anak cikgu nawi..tapi bukan dengan hajar...
tapi dengan SITI SARAH..kakaknya..
dan,saya akan memperisterikan Siti sarah setelah Siti Sarah habis belajar..yakin dan pasti..

No comments:

Post a Comment