Wednesday, February 23, 2011

HiDaYaH ItU MiLiK Allah SWT

dengan lafaz bismillah..
saya ucapkan salam sayang dengan lafaz Assalamualaikum..

Entry pertama tahun 2011 (walaupun telah lewat) ini berkaitan dengan tajuk yang diberi nama, HiDaYaH ItU MiLiK Allah SWT.

Kalian tentu kenal dengan bob lokman.
siapa bob lokman?
Bob Lokman adalah seorang pengacara,pelakon,pencipta lagu,juri professional untuk rancangan raja lawak,pelawak dan paling penting seorang penghibur.

saya yakin,pasti ramai yang membincangkan pasal penghijrahan besar bob lokman..
bob lokman juga mempunyai laman blog sendiri.. untuk rujukan sila lawati blog ini..

saya juga adalah antara peserta HIMPUNAN 30K PEMUDA PAS..dan bob lokman juga serah borang keahlian PAS beliau..dihadapan lebih daripada 30k pemuda,beliau mengakui sebab2 beliau melakukan penghijrahan itu..



antara yg dihighlight beliau, beliau mempunyai masalah dgn system kehidupan..anak beliau juga mempunyai masalah dgn sistem kehidupan..Anak beliau,turun dr rumah ke sekolah,jam 6 pagi..waktu tu subuh jam 6:15am..anak beliau xsolat..ini antara yang mengubah paradigma beliau kepada kehidupan..saudara bob,tahniah!!!

Juga yang disenaraikan,beliau mendapat hidayah dari saluran yang yanhudi cipta..You Tube..siapa yang xkenal you tube? setiap malam,dia akan melawati laman web ini dgn menonton ceramah tok guru nik aziz..dan bagaimana saluran you tube mampu mengubah hidup beliau.. saluran you tube amat bermanfaat utk dahwah..;)

marilah sama-sama kita berdoa agar hidayah yang telah turun kepada Bob,juga turun pada kita..

video ni adalah ucapan dari bob lokman..sila klik DISINI..

No comments:

Post a Comment