Tuesday, February 16, 2010

manusia apa lagu nih?

manusia..
bila nilai kemanusiaan terhakis...
maka, segala macam masalah dipandang mulia...
kes buang anak,makin menjadi-jadi...saya hairan,kenapa manusia bersikap sedemikian rupa?
adakah kejahilan zaman jahiliah kembali menerpa?
adakah kezaliman israel itu kurang teruk jika dibandingkan dengan kezaliman manusia ini?
zaman jahiliah, manusia bangga menanam anak perempuan mereka hidup2...
kini, zaman moden, manusia seakan bangga membunuh anak-anak kecil yang tak berdosa..tidak kira perempuan atau lelaki...
israel,membunuh rakyat palestin yang bukan bangsanya...
tapi manusia ini,membunuh anak bangsa sendiri..
apa dosa anak ini?
apa kesalahan yg dibuat mereka, sehingga mereka dijatuhkan dengan segala macam azab di dunia?
tidak mengertikah manusia ini akan tangisan anak kecil yang kesejukan?kelaparan?kesakitan?
manusia,kini telah melampaui batasan...
hingga sanggup membakar anak itu dalam tong sampah...
tidak menegertikah mereka betapa susahnya orang lain berusaha mendapatkan anak?
anak itu amanah Allah..
kamu mengkhianatinya...
ciri-ciri org munafiq...
apabila diberi amanah,mereka mengkhianatinya...
saya menumpang kesedihan anak-anak kecil..
dan manusia jahanam,saya doakan keinsafan anda..
make a world a better place...
seandainya anak kecil mampu bersuara,inilah tangisan hati mereka:

Dulu aku kau puja
Dulu aku kau sayang
Dulu aku sang juara
Yang slalu engkau cinta
Kini roda telah berputar

Kini aku kau hina
Kini aku kau buang
Jauh dari hidupmu
Kini aku sengsara
Roda memang telah berputar

Mana janji manismu
Mencintaiku sampai mati
Kini engkau pun pergi
Saatku terpuruk sendiri
Akulah sang mantan

Sakit teriris sepi
Ketika cinta telah pergi
Akulah sang mantan

Mana janji manismu
Setia sampai aku mati
Kini engkau pun pergi
Saatku jatuh dan sendiri

Mana janji manismu
Mencintaiku sampai mati
Kini engkau pun pergi
Saatku terpuruk sendiri
Akulah sang mantan

No comments:

Post a Comment